کسب رتبه برترتکنولوژی هوش مصنوعی Dahua در معیار ردیابی اشیا (GOT-10k)

تکنولوژی ردیابی تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی Dahua   مقام اول را در رده بندی(GOT-10k) کسب کرد و از سایر شرکت های درجه یک هوش مصنوعی و موسسات برتر تحقیقاتی دانشگاهی نیز رتبه بهتری کسب کرده است.

رتبه بندی تکنولوژی ردیابی  تصویر اشیا
رتبه بندی تکنولوژی ردیابی تصویر اشیا

کسب رتبه برترتکنولوژی هوش مصنوعی Dahua  در معیار ردیابی اشیا  (GOT-10k)

تکنولوژی ردیابی تصویر و رده بندی GOT-10k

مجموعه داده های GOT-10k مجموعه ای از داده های ارزیابی الگوریتم تکنولوژی ردیابی تصویر شیء شناخته شده بین المللی است. این مرکز توسط مرکز تحقیقات هوشمند و مهندسی پژوهشکده اتوماسیون و آکادمی علوم چینCASIA) ) منتشر و نگهداری می شود. در میان مجموعه داده ها ، مجموعه آموزش شامل ۱۰،۰۰۰ فیلم ، از جمله ۵۶۳ دسته هدف و ۸۷ الگوی حرکت می باشد. مجموعه تست از ۱۸۰ فیلم شامل ۸۴ دسته هدف و ۳۲ حالت حرکت تشکیل شده است. دسته های هدف مجموعه آموزش و مجموعه آزمون با هم همپوشانی ندارند و برای ارزیابی الگوریتم داده های آموزشی یکپارچه لازم است ، که بسیار چالش برانگیز است و مشارکت دانشمندان و مؤسسات دانشگاهی شناخته شده داخلی و خارج از کشور را به خود جلب می کند.

درباره الگوریتم ردیابی شی

در تکنولوژی ردیابی تصویر،الگوریتم ردیابی شی توانایی چشم انسان را در برآورد حرکت و ردیابی جسم شبیه سازی می کند. این امر با توجه به موقعیت اولیه هدف ، می تواند موقعیت و توزیع یک شی را در فریم های بعدی تنظیم کند ، ضمن اینکه با تغییرات در زاویه دوربین ، محیط ، تأثیر انسداد ، ایجاد اختلال در اطراف و سایر عوامل سازگار باشد. این امر می تواند به طور گسترده ای در تجزیه و تحلیل نظارت تصویری ، تعامل انسان و ماشین ، رانندگی هوشمند ، روباتیک و زمینه های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

به منظور دستیابی به ردیابی دقیق اشیاء در حال حرکت در یک محیط پیچیده ، تیم RSIA   Dahua به طور خلاقانه از مجموعه ای از نقاط نماینده به جای جعبه محدود کننده برای تخمین حالت هدف استفاده کرده و بدین ترتیب به محلی سازی ریزتر و مدل سازی از ظاهر شیء نیز دست می یابد. درمورد چارچوب ، از دو شاخه موازی استفاده شده است. همراه با استراتژی جمع آوری چند لایه ، آن را به طور موثر اطلاعات ساختاری دقیق از هدف به دست می آورد.

نتایج ارزیابی الگوریتم  بر اساس مجموعه داده  QTB2015
نتایج ارزیابی الگوریتم بر اساس مجموعه داده QTB2015

نتایج ارزیابی الگوریتم بر اساس مجموعه داده OTB2015

نتایج ارزیابی الگوریتم بر اساس مجموعه داده VOT2018/VOT2019

نتایج ارزیابی الگوریتم بر اساس مجموعه داده VOT2018 / VOT2019

موارد کاربردی تکنولولوژی ردیابی تصویر در محصولات Dahua

ردیابی مستقل از طریق پهباد
ردیابی مستقل از طریق پهباد


ردیابی خودکار ربات ها
ردیابی خودکار ربات ها