معرفی تکنولوژی HDCVI TEN شرکت داهوا

داهوا کرمان:

تکنولوژی دوربین داهوا

سال ۲۰۲۲ دهمین سال از آغاز توسعه سیستم HDCVI شرکت داهوا است. این شرکت هایتک با مأموریتی که برای خود در نظر گرفته قصد بر ایجاد یک زندگی امن‌تر و هوشمندانه‌تر برای مردم در سراسر دنیا دارد. داهوا  از  10 سال پیش در زمینه تولید تجهیزات هوشمند و نوآورانه فعالیت می‌کند و سهم قابل توجهی را از بازارهای جهانی در اختیار گرفته است.

در سال جاری نسخه جدیدی از HDCVI با ویژگی‌هایی همچون:

  • AI-for-all
  • Scheduled AI
  • Smart Dual Illuminators
  • Real 5MP 16:9 technologies

به بازار معرفی می‌شود که جلوه مهمی در دوره هوش مصنوعی به حساب می‌آید.

توسعه تکنولوژی HDCVI

تکنولوژی HDCVI در طول زمان دچار تغییر و تحولات اساسی شده است. نسخه جدید این توسعه تکنولوژی۱۰  HDCVI در سال جاری وارد بازار خواهد شد. در ادامه به اساسی ترین تکنولوژی های موجود در این سیستم هوشمند می‌پردازیم.

تکنولوژی AI-for-all

AI for all به استفاده از هوش مصنوعی در تمام مدل‌های XVR اشاره دارد؛ توسعه تکنولوژی توسط شرکت داهوا امکان استفاده آسان و ارزان‌قیمت را از خدمات هوش مصنوعی برای عموم مردم فراهم کرده است.

داهوا سری Cooper-I را در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی کرد. از ویژگی‌های مهم این محصول این بود که کلیه سری‌های XVR با قابلیت هوش مصنوعی به روزرسانی می‌شدند. محصولات داهوا دو مشکل اساسی استفاده از هوش مصنوعی را برطرف کرده‌اند. محصولات داهوا کاربری بسیار آسانی داشته و در قیمت معقول و مناسبی به فروش می رسند. انطباق‌پذیری سیستم شرکت داهوا در زمینهAI  باعث توسعه بسته‌های هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق شده است.

تکنولوژی HDCVI سوژه‌هایی مانند انسان و اتومبیل را به درستی تشخیص می‌دهد. این موضوع آلارم‌هایی که به اشتباه بر اثر حرکت اشیاء یا حیوانات فعال می‌شوند را حذف می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی در صنعت حفاظتی کارایی سیستم حفاظتی افزایش یافته و هشدار‌های دقیق‌تری به بخش امنیت ارسال می‌شود. این موضوع در نهایت باعث کاهش هزینه نیروی کار و تهدیدات خواهد شد.

تکنولوژی SMD Plus

SMD Plus مخفف تشخیص هوشمند حرکت است. این تکنولوژی پیکر انسان و خودرو را بر اساس جهت حرکت تشخیص می‌دهد. با SMD Plus قابلیت جستجوی سریع برای هدف در سیستم حفاظتی ایجاد می‌شود. کاربر می‌تواند با انتخاب نوع هدف که در سیستم تعریف شده است جستجو را دقیق‌تر و مؤثرتر انجام دهد.

تکنولوژی AI Coding

AI Coding تا حد زیادی روی کارایی سیستم اثرگذار است. کدگذاری باعث می‌شود کیفیت تصویر هدف حفظ شده و حجم استفاده از پهنای باند نسبت به مدل استاندارد H.265+ تا ۵۰ درصد کاهش یابد. مدل استاندارد H.265+ از بیت ریت (Bit Rate) متغیر (VBR) و AI Coding از بیت ریت ثابت (Constant) استفاده می‌کند. در بیت ریت ثابت، جریان انتقال تصاویر و داده‌ها نسبتاً ثابت است و امکان استفاده بهینه از پهنای باند ایجاد می‌شود.

Scheduled AI

در تکنولوژی‌های قدیمی‌تر یک تابع هوش مصنوعی برای هر کانال در هر زمان قابل استفاده است و کاربر می‌بایست به صورت دستی تنظیمات سیستم را تغییر دهد تا از تابعی دیگر استفاده شود.

توابع مختلف هوش مصنوعی برای بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده تنظیم کرد. با استفاده از timer در زمان‌های از پیش تعیین شده تابع مورد استفاده کانال به صورت اتوماتیک تغییر می‌کند. در ادامه به بعضی از توابع و کاربردهای از پیش آماده بر اساس هوش مصنوعی اشاره شده است:

  • استفاده در خانه‌های ویلایی
  • فروشگاه‌های خرده‌فروشی
  • استخر‌های عمومی

تکنولوژی Smart Dual Illuminators

با استفاده از این تکنولوژی حالت دوربین بین حالت IR و حالت نور سفید جابه‌جا می‌شود. در حالت پیش‌فرض یعنیSmart Illumination فعال باشد نور مکمل تنها در زمانی خواهد تابید که هدف، با استفاده از هوش مصنوعی SMD تشخیص داده شود.

این کار به خوبی آلودگی‌های نوری را در شب حذف می‌کند. با استفاده از حالت‌های IR و نور سفید سبک سیستم قابلیت برآورده کردن طیف وسیعی از نیاز‌های مشتریان را خواهد داشت.

تکنولوژی Real 5MP

Real 5MP اولین دوربین شرکت داهوا با خروجی ویدیوی ۱۶:۹ است. این دوربین هم‌خوانی بیشتری با نمایش HD داشته و تصاویری بدون اعوجاج برداشت می‌کند. این دوربین‌ها از قابلیت انتقال همزمان بهره برده و وضوح و شفافیت بیشتری به جزئیات می‌دهند؛ نتیجه ویدیویی روان، واضح و با کیفیتی بسیار خوب است.

با ویژگی نور ستارگان در دوربین‌های Real 5MP دوربین‌ها حتی در شب و هنگام تاریکی تصاویر شفاف و واضحی تولید می‌شوند.

دوربین های مدار بسته داهوا

کاربردهای تکنولوژی HDCVI 10

کاربرد تکنولوژی +SMD Plus در فروشگاه‌ها

مشکلات فعلی

اکثر جرم و جنایت‌ها در ساعات غیرکاری انجام می‌شود؛ یعنی دقیقاً زمانی که تعداد نیروهای امنیتی به حداقل خود می‌رسد. در این هنگام احتمال ارتکاب سرقت افزایش خواهد یافت. معمولاً نیروهای امنیتی در این مواقع به موقع وارد عمل نمی‌شوند.

راه‌حل مشکلات فعلی

با تغییراتی که در تصویربرداری پدید آمده است SMD پلاس به صورت دقیق اهداف واقعی را تشخیص می‌دهد. دوربین‌های TIOC در این هنگام با ایجاد آلارم‌های قرمز و آبی اپراتور دوربین‌ها را از تهدید به وجود آمده مطلع می‌کنند. صدای تولید شده این آلارم‌ها حدود ۱۱۰ دسی بل است. تصویر برداری از نواحی محافظت شده یک ضرورت است. یک تصویر تمام رنگی سندی معتبر برای تحلیل‌ها خواهد بود.

کاربرد تکنولوژی Scheduled AI در محیط‌های ویلایی

مشکلات فعلی

تصور کنید فردی با اتومبیل به خانه بر می‌گردد و همسایه‌ای جلوی پارکینگ خانه پارک کرده است. او نمی‌تواند ماشین را پارک کند؛ باید با صاحب ماشین تماس گرفته و از او بخواهد تا ماشین خود را از جلوی پارکینگ وی بردارد. این مشکل ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد مشکلات زیادی شود و دست کم وقت و انرژی فرد را هدر خواهد داد.

دیگر از مشکلاتی که خصاصاً شب هنگام ویلاها را تهدید می‌کند عدم امنیت کافی نسبت به ورود افراد بیگانه به داخل خانه است.

راه‌حل مشکلات فعلی

وقتی که صاحب خانه در خانه نیست، تابع Perimeter Protection کاربرد بجایی خواهد داشت. صاحب خانه با استفاده از این تابع سیستم را طوری تنظیم می کند که هنگام ورود خودرو بیگانه به پارکینگ پیامی به صورت صوتی برای فرد پخش می شود. این پیام صوتی غیر مجاز بودن پارک در این محل را به شخص اعلام می کند.

کاربرد تکنولوژی Smart Dual Illumination در پارک‌های عمومی

مشکلات فعلی

بسیاری از تکنولوژی‌های موجود به علت نور ناکافی در شب عملکرد مناسبی ندارند. برای مثال پارک و انبارهای بزرگ از جمله این مکان‌ها هستند. در این سناریو‌ها نور عاملی برای تشخیص درست اشیاء است؛ در این حالت مشکل اصلی آلودگی نوری است که در محدوده مورد نظر به وجود می‌آید.

راه‌حل مشکلات فعلی

عموماً در هنگام شب خودرو و یا فرد خاصی در پارک حضور ندارد. در این موقعیت‌ها نور سفید خاموش و تنها زمانی روشن می‌شود که XVR های هوش مصنوعی هدفی را در گستره مورد محافظت تشخیص دهند. زمانی که هدف از محدوده تعریف شده برای هر دوربین خارج شود نور سفید به صورت اتوماتیک خاموش و حالت IR مجدداً فعال خواهد شد. این کار به نحو مؤثری آلودگی‌های نوری را هنگام شب کاهش خواهد داد.

منبع سایت: https://phmaad.com/